maanantai 23. kesäkuuta 2014

Superfoodia!

Juhannuksen mässäilyjen jälkeen on aika palata arkeen ja makkaraa terveellisempiin ruokiin. Siemenet ja marjat ovat vallanneet pienen alueen keittiön tasosta ja esillä olevista purkeista onkin helppo heittää niitä ruokien sekaan.


Riviera Maisonin pienestä La Cucina Potista löytyy GoGreenin salaattisekoitusta, kuivattuja karpaloja sekä seesaminsiemeniä. Valmiin salaattisekoituksen auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä sekä cashewpähkinöitä tuleekin heitettyä usein evässalaattien päälle. Kuivattuja karpaloita syön enimmäkseen rahkan kanssa ja seesaminsiemeniä ripottelen itse leivottujen sämpylöiden päälle (V ei jaksa rapsuttaa niitä sämpylöistä irti, joten hän syö vain ja ainoastaan seesaminsiemeniä pakon edessä, hah).


Stockmannin purkista löytyy gojimarjoja, joihin ihastuin viime talvena. Maku ei pelkiltään ole mikään kovinkaan suuri nautinto (etenkin kun marjat ovat kivikovia), mutta rahkan seassa pehmenneinä ne toimivat hyvin.



Superruokaa tai ei, minulle nämä ovat maistuneet. Orjallisesti en näitä syö, mutta lähes päivittäin tulee jollakin purkilla käytyä. En ole edes jaksanut lukea kaikkien hyötyjä (tai haittoja), sillä oma fiilis kertoo enemmän kuin joku erittäin tieteellinen ja idioottivarma tutkimus. Minä tykkään ja se on pääasia!


Energistä maanantaita!

8 kommenttia:

  1. No ihan on samat periaatteet. Jos jostain tulee itselle hyvä olo, syön sitä, Ja jos jostain tulee paha olo, en syö (paitsi joskus, kun en jaksa välittää). Sanokoot kuka mitä hyvänsä :)

    Kuituja, karpaloita, siemeniä ja pähkinöitä on mullakin aina arsenaali käden ulottuvilla. Siitä on niin helppo heittää milloin minkäkin sekaan. Useimmiten luonnonjugurtin tai salaatin.
    Eihän ne aina millekään maistu, mutta eipä mauttomuudesta ole haittaakaan, jos tietää, että niistä tulee hyvä olo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sepä se, mauttomuus ei varsinaisesti haittaa, kunhan ei kamalan pahaa ole :) Ja kyllä noi siemenet salaatissa on kivoja syödäkin, kun on jotakin pureskeltavaa, mistä tietää saavansa mm. hyviä rasvoja :D

      Kyllä mäkin välillä syön hampurilaisia ja pitsoja ja sipsejä, mutta jos suurimman osan ajasta edes yrittää syödä hyvin ja suht terveellistä (koti)ruokaa, niin välillä saakin höllätä (esim. juhannuksena)!

      Poista
  2. Täällä on myös purnukoissa kaikenlaista; pellavansiemenrouhetta, auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä ja manteleita. Noita gojimarjoja pitäisi joskus ostaa, oon niitä syönyt joskus Cocovin jossain mixissä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi on aika tyyriitä noi gojimarjat, mutta mulla kestää se pussi aina melko kauan. Joten ainoastaan ostohetkellä kirpaisee :)

      Poista

Kiitos, kun jätit muiston käynnistäsi!


Back to Top